Het kerkblad van 11, 18 en 25 augustus 2025

Collectes: kerk, predikantsplaats, restauratiefonds

Zondag 25 augustus 2024
9.30  uur: ds. J. Werkman, Zwammerdam
Collectes: kerk, predikantsplaats, onderhoud gebouwen

Op 11 augustus zou ds. Baane bij ons voorgaan. Helaas heeft hij om gezondheidsredenen zijn beurt moeten teruggeven. Mocht u  blijk van medeleven willen sturen, dit is het adres: Groenoord 288, 2401AC Alphen a.d. Rijn. Gelukkig is onze preekvoorziener er in geslaagd op zo’n korte termijn toch nog een vervanger te vinden.

Collecte zondag 11 augustus

Noodkreet: help kinderen in Gaza en Israël

De oorlog in de Gaza woedt maar voort. Vanwege deze situatie is er zowel aan de Gaza zijde als die van Israël weinig toekomst voor de kinderen. Zij zijn ondervoed en/of hebben vaak een trauma. Er is een tekort aan medische zorg, voedsel en kleding. Daarom biedt Kerk in Actie hulp voor nu en de toekomst. Uw financiële steun aan deze moeilijke omstandigheden zal de organisatie bij deze actie goed helpen.

12, 19 en 26 aug.: Inloop ’t Anker – vanaf 10:00 uur

Van de activiteitencommissie

Startweekend

De activiteitencommissie organiseert ook dit jaar weer een activiteit in het startweekend.  Vanwege een miscommunicatie kunnen we ’t Anker niet gebruiken op 14 september.  Daarom gaan we in plaats hiervan op zaterdag 7 september in ’t Anker een muziekquiz organiseren met aansluitend een gezamenlijke maaltijd. Het thema is dit jaar “Als nieuw”!   Op zondag 15 september is de startdienst met aansluitend koffiedrinken in de kerk. Noteert u deze data vast in uw agenda. Binnenkort ontvangt u uiteraard nog een uitnodiging hiervoor.

De activiteitencommissie

Om elkaar ook eens in een andere setting te ontmoeten en te spreken proberen we ieder jaar een leuk ‘uitje’ te organiseren. Op 31 augustus maken we, met partners, een vaartocht over de Nieuwkoopse Plassen en sluiten af met een lunch. We zien er naar uit.

Van het college van kerkrentmeesters

Als het goed is heeft u een verzoek gekregen een bijdrage te leveren aan de zgn. Solidariteitskas. Kerken in Nederland helpen en ondersteunen elkaar als blijkt dat gemeenten niet de mogelijkheid hebben om hun plannen uit te voeren. ‘Van harte aanbevolen!’

Bedankje!

Graag wil ik de Protestantse gemeente Nieuwveen bedanken voor de ontvangen bloemen.

Zij waren ook sterk en hebben de fietsreis naar Leiderdorp goed doorstaan. Zeer gewaardeerd.

Anton den Boer (organist)