Het kerkblad van 13 en 20 oktober 2024

Zondag 20 oktober 2024
Met medewerking van koor Soul-2-Soul
9.30  uur: ds. J. Werkman, Zwammerdam
Collectes: diaconie, predikantsplaats, onderhoud gebouwen

Meeleven en bezoek predikant

Ja, ik kom graag op bezoek bij u of jou thuis, als je dat wilt. Van beide kanten kunnen we een bezoek afspreken. Van mijn kant bel ik u met de vraag of u bezoek op prijs stelt. Zo ja, dan maken we een afspraak. Zo nee, dan niet en dan bel ik alleen weer, als we dat afspreken. Andersom kunt u ook mij bellen. Doe het gerust. Mijn nummer is 06 – 33 64 32 83. Ik heb niet van iedereen een actueel telefoonnummer. Soms staat er helemaal geen telefoonnummer in het LRP (ledenregister), en soms is het een verouderd nummer dat niet meer blijkt te werken. Dat brengt me ertoe dit nog eens in het kerkblad te schrijven. Is pastoraal bezoek gewenst? Bel me dan maar. Hartelijk welkom. Ik maak graag een afspraak met u of jou.

Op zondag 20 oktober komt het koor Soul2soul weer in onze kerkdienst zingen. Vorig jaar was het prachtig. Iets om je op te verheugen, dat ze straks weer komen. Het gaat in die dienst over Jezus’ gelijkenis van de verloren zoon, en dan speciaal over het perspectief van de vader.

Op zondag 10 november is er weer een ontmoetingsdienst. Ditmaal niet met dingen uit de wiskunde of uit de natuur. Het zal gaan over Jesaja 49: 16, waar God over Sion zegt: Ik heb je

in mijn handpalmen gegrift.

Loop-in

Opnieuw was het gezellig in het Anker tijdens het koffiedrinken op de maandag-ochtend. Waardering voor degenen, die dit organiseren. Er wordt goed gebruik van gemaakt. Elke week is er een gezellige sfeer. Het start om 10.00 uur. Je merkt: Het doet mensen goed met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren.

Ds. Jan Werkman

Israëlzondagcollecte, 13 oktober

Wereldiaconaat – Jongeren bouwen aan een cultuur van vrede

(Oorspronkelijk was deze collecte gepland op 6 oktober. Maar vanwege de actualiteit werd deze verschoven.)

Joodse en Palestijnse jongeren ontmoeten elkaar zelden. Ze spreken verschillende talen, zijn opgegroeid in een andere cultuur en gaan naar aparte scholen. In het regulier onderwijs is weinig aandacht voor conflictoplossing en een gedeelde samenleving. De organisatie Sadaka-Reut organiseert gezamenlijke activiteiten op middelbare scholen en universiteiten. Jongeren van verschillende nationaliteiten gaan samen in gesprek en leren elkaar beter kennen. Ze horen verhalen over elkaars geschiedenis en ontdekken dat onderling begrip veel verschillen kan overbruggen. Uw bijdrage stelt Kerk in Actie instaat deze activiteit te steunen.

Collecte zondag 20 oktober

De collecte is bestemd voor het plaatselijk werk van de diaconie in onze gemeente.

Verantwoording giften juli en aug.

Moldavië: € 224,80 en Gaza (inclusief bijdrage diaconie): €  134,60. Voor de bloemen zijn er giften ontvangen van € 25,00, tweemaal € 10,00 en € 3,50.

14 en 21 okt.: Inloop ’t Anker – 10:00 uur

Van de kerkrentmeesters

Verantwoording giften juli en aug.

Onderhoud gebouwen €  97,55; restauratiefonds €  96,32; dakrenovatie €  66,90; kerk € 415,80 en predikantsplaats € 386,67.

Op onze bankrekening ontvingen over deze periode totaal € 200,00 aan giften.

Dank voor uw bijdrage.

Gespreks- / gemeentegroeigroepen

Inmiddels zijn alle groepen één keer bij elkaar geweest. In het Anker is een groep gestart voor ouderen op de maandagmiddag en verder zijn er verschillende avonden groepen in Zevenhoven. Mooi is dat er veel leden uit beide gemeenten hieraan meedoen. Mocht u ook nog mee willen doen, neem dan even contact op met ds. Jan Werkman  (06-33643283) of Eric Hardsteen (06-20380654