Het kerkblad van 21 en 28 juli en 4 augustus 2024

Collectes: kerk, predikantsplaats, restauratiefonds

Zondag 28 juli 2024
9.30  uur: ds. T. Moll, Sassenheim
Collectes: kerk, predikantsplaats, onderhoud gebouwen

Zondag 4 augustus 2024
9.30 uur: dhr. A. de Raad, Zoetermeer
Collectes: kerk, predikantsplaats, alg. kerkelijk werk

Zondag 21 juli zal mevr. Jaarsma uit Leiden voorgaan. Zij is nog in opleiding en heeft nog niet zo vaak een dienst geleid. Wel heeft ze aangegeven graag ervaring op te willen doen. We geven haar graag die kans.

De zondag daarop, 28 juli, is ds. Moll uit Sassenheim bereid gevonden bij ons voor te gaan. We zijn daar heel blij mee en zien uit naar de hernieuwde ontmoeting. Zondag 4 augustus gaat dhr. De Raad voor. Voor onze gemeente ook een eerste kennismaking met hem.

Dat het inspirerende en gezegende diensten mogen zijn.

Op 8 juli was er weer een kerkenraadsvergadering. Na ons bezinningsonderwerp spraken we over verschillende zaken. Zo keken we al over de vakantieperiode heen naar de activiteiten die in september zullen plaatsvinden. Het startweekend is 14 en 15 september. De activiteitencommissie is al aan het plannen maken. Op de zondag zal Sarina Rijlaarsdam samen met de organist de gemeentezang begeleiden. ’s Middags is de kerk vanwege Openmonumentendag open voor publiek. Er is dan een presentatie van de geschiedenis van de kerk in ons dorp en enkele organisten zullen het orgel bespelen. Onze preekvoorziener kwam ons bijpraten over de stand van zaken van het preekrooster 2024 en 2025. In de zomermaanden blijkt het heel moeilijk te zijn gastsprekers te vinden. Tot nog toe is het met veel moeite telkens gelukt maar dat neemt niet weg dat dit zorgelijk is. Na de zomervakantie gaan we daar eens verder over praten en kijken of er nog andere opties zijn. Ook volgend seizoen zullen er weer gespreksgroepen worden gehouden. In het startweekend komt daar meer informatie over en kunt u zich opgeven. We zullen dit in samenwerking met de gemeente van Zevenhoven doen.

Jan Vervark (scriba)

22, 29 juli en 5 aug.: Inloop ’t Anker – vanaf 10:00 uur

Verantwoording collectes mei en juni

Steun Oekraïne: € 92,17, steun diaconale projecten Nederland: € 46,30, plaatselijk werk diaconie: € 62,35, geestelijke gezondheidszorg De Hoop: € 96,30, thuiszorgtraining Libanon € 52,75, avondmaalscollecte Anak Unic: € 79,60. Bij de collecte was ook een gift voor de bloemen van € 20,00.

Voorts ontvingen wij nog giften van € 50 en € 25 en een gift voor de bloemen van € 10.

Allen gevers hartelijk dank!

Van het college van kerkrentmeesters

Verantwoording collectes mei en juni

Hemelvaartsdienst: € 325,65 (wordt gedeeld met RK-parochie), onderhoud gebouwen: € 71,25, dakrenovatie: € 94,70, restauratiefonds: € 151,62, kerk: € 198,05 en predikantsplaats: € 449,40.

Aan giften mochten we op onze bankrekening € 200 ontvangen en een gift voor de bidstondcollecte van € 50.

Dank voor uw bijdrage!