Her kerkblad van 30 mei en 6 juni

Zondag 6 juni 2021
Livestream en beperkte toegang
9.30  uur: ds. A. van der Wal, Hoofddorp
Collectes: kerk en diaconie (zie hierna)

Zondag Trinitatis

Komende zondag is het de eerste zondag na Pinksteren, genoemd naar de Drie-eenheid: zondag Trinitatis. We hebben vorige week de gave van de Geest (weer) ontvangen en gaan nu In de kracht van de drie-enige God aan het werk. Op de kerkelijke kalender breekt nu t/m advent de zgn. ‘feestloze’ periode aan. De eerste zondag hangt er nog een wit antependium, en vanaf volgende week gaan we weer over naar de kleur groen.

Zo kleuren we onze verschillende perioden!

Hartelijke groet, ds. Gonja van ‘t Kruis

Diaconiecollecte zondag 6 juni 2021

Werelddiaconaat Oeganda: Kwetsbare kinderen en vrouwen sterk maken

Moeders zijn de ruggengraat van de Oegandese samenleving, maar armoede, ziekte en huiselijk geweld maken hun leven zwaar. Met steun van Kerk in Actie helpt de vrouwenbond van de Oegandese kerk deze vrouwen hoe ze hun leven en dat van hun kinderen kunnen verbeteren. Door hen betere landbouwtechnieken aan te leren, kunnen ze meer verdienen. En door het bespreken van hun problemen staan ze er niet langer alleen voor. Zo worden kwetsbare vrouwen en gezinnen sterk.

Het is weer volop examentijd voor de leerlingen van het voortgezet onderwijs. Spannend;  zeker na zo’n moeilijke voorbereidingstijd. Nu zijn er bij ons (de kerkenraad) geen namen bekend van kandidaten. Mocht u als u dit leest wel iemand weten die examen doet, laat het ons dan even weten.

Nu het aantal Corona besmettingen daalt en er ook minder mensen in het ziekenhuis worden opgenomen, kijken we hoopvol uit naar de volgende stap in de versoepeling van de maatregelen. Volgens plan zou op 9 juni stap 3 van het openingsplan van de Rijksoverheid gezet kunnen worden. Laten we hopen dat dan ook het advies van de landelijk PKN in positieve zin kan worden bijgesteld. Wie weet is daar bij het uitkomen van het volgend kerkblad wat meer duidelijkheid over.

De diensten op Hemelvaartsdag en Pinksteren kregen dankzij de inzet van een aantal muzikanten en een zangeres een feestelijk tintje. Dit maakte het niet kunnen zingen als gemeente ‘een beetje goed’. Daarnaast werkten er nog een aantal gemeenteleden letterlijke achter de schermen mee. (Dat u bijvoorbeeld wekelijks de dienst live kunt meevolgen gaat niet vanzelf.) Allen dank voor jullie inzet!

1. Vervark (scriba)

Kerkenraadsvergadering: 31 mei – 19:30 uur