Het kerkblad van 14 en 21 april

Zondag 14 april 2024
9.30  uur: ds. mevr. E. Mandenmakers, Noordwijkerhout
Collectes: kerk, predikantsplaats, algemeen kerkelijk werk

Zondag  21 april 2024
9.30  uur: ds. P. Wilschut, Alphen a/d Rijn
Collectes: kerk, predikantsplaats, dakrenovatie

We kijken terug op mooie vieringen in de Stille Week en op Paasmorgen. Op Witte Donderdag vierden we met elkaar het Heilig Avondmaal. ‘Ben ik het Heer’ was het thema. Een vraag die toen en nu nog steeds veel losmaakt. In de preek van Goede Vrijdag stond de figuur van Simon van Cyrene centraal. Zijn wij ook bereid het lijden van anderen enigszins te verlichten? Het oecumenisch 40-dagenproject werd afgesloten met de Kruisweg in de Heilige Joh. de Doperkerk in Zevenhoven. Diaken André van Aarle en onze predikant liepen langs de kruiswegstaties en bij iedere afbeelding werd een gebed uitgesproken. Dit werd afgewisseld met gemeentezang.

Paasmorgen werd de nieuwe paaskaars binnengedragen en werden we verwelkomt met de aloude paasgroet; ‘de Heer is waarlijk opgestaan!’. Het was een feestelijke dienst met orgelspel, piano en dwarsfluit. Vooraf hadden we genoten van een goed verzorgd paasontbijt.

Koffiedrinken na de dienst

Er is wat misverstand ontstaan over de data van koffiedrinken na de dienst. Voor dit jaar is er een rooster opgesteld waarbij het om de week koffiedrinken is. Dus niet iedere 1e en 3e zondag van de maand maar iedere 14 dagen dus. Om nog meer verwarring te voorkomen houden we het opgestelde rooster aan; dus vanaf nu om de week.

Vanuit de kerkenraad

Maandag 22 april hoopt de kerkenraad weer bij elkaar te komen. Mocht u vragen hebben of ideeën laat het dan weten aan één van de leden van de kerkenraad.

15 en 22 april: Inloop ’t Anker – 10:00 uur

22 april: vergadering kerkenraad ’t Anker – 19:30 uur

15 mei: ledenvergadering ’t Anker – 20:00 uur

Vanuit de gespreks-/groeigroep Actie Voedselbank.

De afgelopen 3 weken heeft iedereen dozen voor de voedselbank in kunnen leveren.

De dinsdag voor Pasen zijn de dozen opgehaald door de voedselbank KBEN (Kaag & Brasem) en later zijn nog 3 dozen nagebracht. In Nieuwveen hebben we 17 dozen ingezameld. Totaal zijn 76 goed gevulde dozen samen met Zevenhoven ingezameld; best een busje vol.

De dozen worden bij de voedselbank uitgepakt en gesorteerd. Onze producten zijn voor de voedselbank de kers op de taart kun je wel zeggen. De voedselbank krijgt heel veel producten gedoneerd, maar heel weinig houdbare artikelen en dat zijn nu precies de producten in onze voedselpakketten. De dank was dan ook groot vanuit de voedselbank en hierdoor kunnen ze weer een hele tijd voort.

Dank dat u allen hieraan heeft bijgedragen namens de Voedselbank en de leden van de groeigroep.

Eric Hardsteen