Het kerkblad van 8 en 15 aug 2021

9.30  uur: dhr. B. v.d. Bent, Alkmaar
Collectes: diaconie en kerk

Meeleven

Bij mij zijn geen meldingen binnengekomen van gemeenteleden die ziek zijn of waarvoor extra aandacht nodig is. We denken aan onze gemeenteleden die in verpleeghuizen worden verzorgd of voor wie het ouder worden met ongemakken gepaard gaat. Ter bemoediging vers 2 van lied 786:

Al krimpen mijn gedachten

en raak ik woorden kwijt,

verlies ik taal en tijd,

uw woord is levenskrachtig.

Er zijn herinneringen,

uw hartslag in mijn oor,

als ik uw klanken hoor,

en psalmen mee kan zingen.

Ook in de vakantietijd worden de diensten live uitgezonden. Omdat we ons nog steeds aan de 1.5-meter-maatregel moeten houden is het aantal plaatsen wel beperkt. De praktijk heeft uitgewezen dat dit gelukkig niet tot problemen leidt. Vandaar dat we de laatste zondagen wat soepeler zijn omgaan met de maatregel van vooraf aanmelden. Mocht handhaving in de toekomst toch weer noodzakelijk zijn, dan vermelden we dat in dit kerkblad.

Jan Vervark, scriba

Nieuws van diaconie

Collecte zondag 8 augustus:

De collecte op deze zondag is voor het plaatselijk werk van de diaconie.

Collecte zondag 15 augustus:

Zending in Pakistan – Christenen staan sterker in hun geloof

In het islamitische Pakistan heb je het als christen niet gemakkelijk. Je wordt beschouwd als tweederangs burger, gediscrimineerd en geregeld kritisch bevraagd op je geloof. Dit maakt veel christenen onzeker. Kerk in Actie steunt een bijbelschool die hen door middel van trainingen meer over de Bijbel leert en laat zien hoe je je als christen staande kunt houden in de maatschappij. Jaarlijks doen ruim zesduizend mensen aan deze trainingen mee. Onder hen zijn veel jongeren.

9 en 16 augustus: Inloop in ’t Anker. Aanvang: 10:00 uur.

Bedankje

Een aantal vrijwilligers zorgt er voor dat iedere 14 dagen dit kerkblad bij u in de bus rolt. Ze hebben een vaste bezorgwijk en sommigen doen dit al heel lang. Lia Spelt is ook een van hen. Nu heeft zij aangegeven dat ze hiermee gaat stoppen. Bijzonder is toch wel dat zij dit samen met haar zus Tineke, van wie ze de bezorging een tijd geleden overnam, maar liefst 50 jaar heeft gedaan. Lia hartelijk dank voor al die jaren dat je trouw dit blad hebt bezorgd en dit geldt natuurlijk ook voor je zus Tineke.

Jan Vervark, scriba